Fogyasztóvédelmi Fórum
2014. 08. 27. 17:54:50 Sze // *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Íme a megújulás kezdete! (bővebben: www.panaszfal.com)
Bányai Péter Mihály
 
   Főoldal   Súgó Keresés Naptár Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MBT cipő  (Megtekintve 41662 alkalommal)
wikimausz

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Válasz #60 Dátum: 2009. 05. 13. 08:41:39 Sze »

Csak a jegyzőkönyvem van, ami akkor készült, amikor legelőször, még februárban visszavittem a cipőt.. Nem adták oda a szandált, így a hozzá tartozó papírokat sem, amin láttam, hogy fel van tüntetve a javítási költség. Veszprémi bolt.
Naplózva
SMáté
Vendég
« Válasz #61 Dátum: 2009. 05. 13. 18:14:47 Sze »

Akkor menj be, kérdezd meg, mi a helyzet. Mondd el, hogy szavatossági körben a kijavításért, kicserélésért nem kérhetnek pénzt. Amennyiben azonban mégis fenntartják ezt az álláspontot, akkor kérd el a cipőhöz tartozó papírokat, s mondd, hogy ezekkel most belovagolsz a megyei fogyasztóvédelemhez. Szerintem oda fogják adni a cipőt. Ja és ha ellenállás lenne, az egészet jegyeztesd ne a Vásárlók Könyvébe, hogy legyen róla bizonyítékod. Az egyik példány Téged illet, azt hozd el.

Szólj, hogy hogyan sikerültek a dolgok.
Naplózva
wikimausz

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Válasz #62 Dátum: 2009. 05. 14. 11:23:59 Cs »

Köszi!
Ma megyek. Beszámolok majd.   
Naplózva
titok31
titok
Aktív Fórumozó
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7.580


« Válasz #63 Dátum: 2009. 05. 24. 18:53:54 V »

wikimausz
mi lett az ügy vége ? .
Naplózva
Agáta

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Válasz #64 Dátum: 2009. 06. 26. 15:24:55 P »

Az én MBT sztorim:

Májusban vásároltam egy szandált az egri MBT boltban (Eger, Rákóczi u 100. – Tesco üzletsor) 52.000 Ft-ért. Teljes áron, a legújabb modell volt.
Az első használat során égető fájdalommal járó allergiás reakció jelentkezett a lábfejemen, melynek nyomai még napok múlva is tisztán láthatóak voltak a pántok vonalában. Mivel ezáltal a termék további, rendeltetésszerű használata számomra lehetetlenné vált, szerettem volna kicserélni egy zárt cipőre, amibe zoknit lehet húzni.

Visszamentem az üzletbe, ahol a készséges hölgy némi vizsgálat után megállapította, hogy a szandálnak semmi baja, „látszik, hogy nem volt használva”, ezért egy, a főnökével lefolytatott telefonos egyeztetés után felajánlotta, hogy vásárlási utalványt ad helyette.
A dolog itt rendben lezárult volna, ám a dobozát sajnos otthon felejtettem, ezért haza kellett mennem érte. A szandált otthagytam a boltban. Nem kellett volna…
Amikor visszaértem, már a „főnök” fogadott, aki közölte velem, hogy a lábbeli egyik talpának belső oldalán, a sarokrésznél enyhe kopást / benyomódást vélt felfedezni, ezért nem lehet cserélni, mivel ezt így már nem tudja eladni.
Érdekes, hogy pár órával korábban még semmi probléma nem volt, ekkor viszont már az egész cserefolyamatot megakaszthatta egy ilyen dolog.
A kezdeti meglepődés után próbáltam jelezni, hogy bármilyen kompromisszumos megoldásra hajlandó vagyok (pl. árcsökkentés), de ő minden egyéb lehetőség felvetése nélkül egyszerűen kijelentette, hogy „ezzel nem tud mit csinálni”. Esetleg majd ha jön a termékmenedzser, ő is megnézi… Hamar megtörténhetett a vizit, mert 2-3 óra elteltével kaptam a telefont, hogy sajnos a helyzet változatlan, menjek be a szandálomért.
Ezzel részükről lezárták az ügyet.

Most itt állok egy több mint félszázezres, teljesen új, számomra használhatatlan szandállal.

Elismerem, hogy a bőrallergia önmagában nem ok a cserére. Azzal is tisztában vagyok, hogy bármiféle elváltozás esetén - legyen az akármilyen jelentéktelen dolog -már nem biztosított a termék eredeti, teljes áron történő értékesíthetősége.

A humánus hozzáállás, a méltányosság, a rugalmas megoldáskeresés viszont - különös tekintettel az MBT cipők ár-érték arányára - úgy gondolom teljes joggal elvárható lenne nemcsak a vásárlás előtt és közben, hanem utólag, az esetlegesen felmerülő problémák rendezésénél is.

A levelet hetekkel ezelőtt többször is elküldtem nekik, semmi reakció.

Ennyit az MBT-ről!
 Dühös
Naplózva
titok31
titok
Aktív Fórumozó
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7.580


« Válasz #65 Dátum: 2009. 06. 26. 18:06:40 P »

furcsa de nem tolonganak itt a budai mbt uzletben sem ma ara jártam és ezt látam . Mosolyog
Naplózva
El Feo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #66 Dátum: 2009. 07. 04. 17:38:48 Szo »

Szép napot!
PART I.
Idézek egy,az MBT forgalmazójához írott levelemből"Tisztelt Hölgyem, Uram! 2008. 10. 08-án vásároltam egy Voi Black fantázia nevű MBT lábbelit. . Egészen a múlt hétig megelégedettséggel viseltem, mikor is arra lettem figyelmes; hogy a szenzor sarkainál repedések jelentek meg. Hozzátenném, hogy a cipőt rendszeresen tisztítottam, azon túl méhviasz tartalmú krémmel ápoltam. A munkatársuk az üzletben készségesen felajánlotta a javítást, 10 ezer forint ellenében; mivel a hat hónapos garanciaidőn túl vittem vissza. Teljességgel felháborítónak tartom ezt a fajta eljárást. A cipő megvásárlásakor senki sem hívta fel a figyelmem, hogy erre a hibalehetőségre. Továbbá a használati utasításban sem szerepel, hogy a szenzor ilyen hamar meghibásodhat. Illetve csak ennyi szerepel, idézem"Maszáj-szenzor és a talpszerkezet szétmállása, az anyag porlása (nem megfelelő ápolás, vagy ápolás hiánya esetén fordulhat elő, főleg ha agresszív, maró anyag marad rajta!"Azt gondolom, hogy e sorok egyértelműen bizonyítják, hogy Önök, mint forgalmazó igenis tisztában vannak a termék hiányosságaival. S olyan mondvacsinált ki fogás mögé próbálnak bújni, hogy "nem megfelelő ápolás, vagy ápolás hiánya". Igazából ebben érzem az eljárás etikátlanságát. A fentiek figyelembevételével kérem, hogy az általam vásárolt cipő vételárát részemre visszatéríteni szíveskedjenek. Természetesen a cipőt visszajuttatom. Mivel nem látok arra garanciát, hogy a szenzor javítása megnyugtató megoldás lenne. Hisz mi a biztosíték arra, hogy újabb hét hónap eltelte után nem kezd el berepedezni? Esetleg azt javasolják, hogy félévente javíttassam a drága pénzért vásárolt lábbelimet? Ráadásul, ugye a javítás sem olcsó. Bízom benn, hogy ez a kellemetlenség mindkettőnk részéről megnyugtatóan fog lezárulni és nem kell más fórumokhoz fordulnom ezzel a problémával! Munkájukban további sikereket kívánva! Maradok tisztelettel"
Ne értsen félre senki,nem azt mondom,hogy az MBT rossz.Minden esetre különös számomra,hogy egy ilyen drága termék a gondos ápolás ellenére is ilyen hamar tönkre megy.Ma már az az érzésem,hogy bedőltem ennek a maszáj-maszlagnak.Mert az biztos,hogy a cipő kiválóan "dolgozik",de aránytalanúl magas az ára.S ezt mindenféle marketing trükkel próbálják meg áthidalni.Igazából még ez sem bosszantana ha a pénzemért-gépszerelő vagyok és nekem 50 ezer forint igenis sok pénz-korrekt minőséget kapnék.
Naplózva
El Feo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #67 Dátum: 2009. 07. 04. 17:40:47 Szo »

PART II.
Visszaküldtem ezt a remek cipőt a forgalmazóhoz.Mivel megalapozottnak bizonyult a reklamációm,így ingyenes javítást ajánlottak.Ettől én elzárkóztam,kérem vissza a pénzem,mondom.Nem ők megjavítják.Erre azt kérdeztem mi a garancia arra,hogy újabb hét hónap múlva nem mállik megint szét?Azt mondják semmi,ráadásul a javítás maga az nem garanciális,idézem"A javított alkatrészekre ugyan garanciát nem tudunk vállalni, de amennyiben gyári hibát találunk benne, azt a mi költésünkre tudjuk javíttatni."No,gondoltam ez is érdekes.Aztán elkészült a javítás,minekutána ezt a tájékoztatást kaptam:"Megérkezett az MBT a szervízünktől, azonban a javítás nem MBT minőségű lett, ezért cseréljük Önnek a lábbelit. Kérném, hogy fáradjon be az érintett boltba, vigye magával a jegyzőkönyvet és az eredeti számlát, és vihet egy új MBT-t"Hoppá,lesz ebből valami.Felhívtak a boltból és közölték velem,hogy mivel ez egy factory outlet,ezért csak annak értékében választhatok új cipőt.Azonban ilyen FO készletük már nincs,ezért aztán csak drágább cipőt vehetek.Szóval kiszorták raktárról a régi cipőket,azok elöregedtek állásukban,most meg sorra mennek tönkre.Tőlem meg elvárnák,hogy ezek után még dalolva és boldogan szurkoljak le egy ilyen cipőért plusz 20000 ft-ot.Nem ettem én meszet.No ezt meg is mondtam nekik.Erre az volt a válasz,hogy valahol az országban keresnek egy ilyen modellt,azt nekem adják és le van zárva az ügy.Persze ebbe sem vagyok hajlandó beleegyezni.Még,hogy én vegyem meg az M-zárolt készleteiket.Kétszer nem szívatják meg velem a harci pipát.Persze ezt is az orrom alá dörgölték.Hozzá teszem a munkatársuk segítő kész volt,a pénzvisszafizetéstől azonban végig elzárkóztak.Mostanra már annyi levelet váltottam velük,hogy lehet meghívnak az évvégi céges buliba is:-))))))
Tehát két megoldást tartok elfogadhatónak.Vagy visszaadják a pénzem,vagy választhatok egy 2009-es modellt.Észrevette valaki,hogy azoknak mennyivel kisebb az ív a talpában?Fura nem?Elküldték nekem a használati útmutatót.Nem érhetik savak meg minden.Mit gondolnak hol járok én abban a cipőben?
Szerintem áldásos lenne összefogni mindazoknak,akiknek hasonló tapasztalata van.Mivel együtt hatásosabban tudnánk képviselni az érdekeinket.Ne haragudjatok,hogy ilyen sokat írtam,de kiakaszt,mikor hülyének néznek.
Szép napot!

Wutti
2009-06-24 20:14:32
Még csak annyit,hogy az MBT-nek az égadta egy világon semmi köze a maszájokhoz.Ezt az egész marketing pudingot egy magyar fiatalember taláta ki.Aztán mikor felfuttatta az eladást,kipenderítették.Amúgy ha jól tudom most a RYN-nél áll alkalmazásban.De azt azért fontosnak tartom leszögezni,hoyg a terápiás hatást,amit az MBT-nek tulajdonítanak.Azt egyértelműen tudja.Ezt saját tapasztalatomból is tudom.Míg nem jelentkezett ez a kis kényelmetlenség,addig nagy megelégedettséggel viseltem,mert tényleg nagyon jó az ötlet.A kivitelezés azonban...
Naplózva
El Feo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #68 Dátum: 2009. 07. 04. 17:45:11 Szo »

PART III.

Tegnap jártam a boltban,kicserélték a cipőt egy teljesen új darabra.Kaptam hozzá újabb fél év garanciát is.Igaz alig tudták kiállítani a számlátz,mert nem állították át a rendszert a 15-ös áfakulcsra.
Most szana-szét hordom,hogy még a fél éve garancia időbe beleessen a cipő,ha netán gond lenne vele.Azt tanácsolom mindenkinek,he valami problémátok van,előszőr a forgalmazót keressétek meg!Levélben telefonon.Aztán ha velük egyeztettetek,utána vigyétek csak vissza az üzletbe!
MBT Magyarország Kft.
Székhely: 2045 Törökbálint, Hosszúrét u. 1. (VIV Center)
Postázási cím számlák esetén: 7632 Pécs, Megyeri út 121.
Tel.: 06 23 512 153; Marketing: 06 23 512 151; Garancia, ügyintézés: 06 70 967 79 75; Ügyfélszolgálat: 06 1 219 51 02
Fax: 06 23 512 152
Email: info@swissmasai.hu; ugyfelszolgalat@mbt.hu

Szép napot!
Naplózva
hellboy
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20.304


A fórum ördöge


WWW
« Válasz #69 Dátum: 2009. 07. 04. 17:49:35 Szo »

két dolgot gyorsan: ha cserélik, te nem követelhetsz jogilag mást... a javításra mondhatod ugyan hogy nem oké, de ha eredeti állapotába állították volna viszza akkor sem tehettél voln asemmit. olyan nincs, hogy ők kicserélnék, te meg a vételárat akarod vissza. ne légy naív... ehhez nincs jogod, hogy te 2009es modellt akarsz azon az áron... a jogszabály kimondja, vagy javítás, vagy csere. ha egyik sem kp vissza. tehát ha cserélik, te nem követelheted a pénzed vissza, ennyi.

a másik: viszont levásárlás fogalmát sem ismeri a jogszabály, tehát arra nem kötelezhettek volna...
Naplózva

"Hiszek benne, hogy az emberek alapvetően jóindulatúak, de azt is tudom, milyen könnyű befolyásolni őket az előítéletek, a gondolkodás módszeres torzítása, az ésszerűsítési kényszer, a "mi jobban tudjuk" -féle elméletek által."         -         "Mindenki tudja, hogy mit kell tenni. Kivéve engem."
titok31
titok
Aktív Fórumozó
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7.580


« Válasz #70 Dátum: 2009. 07. 09. 15:57:21 Cs »

furcsa ez aaz mbt cipő kiprobáltam ma ingyenesen fél órát rajtam volt és megfájdult bene a lábam ,másnak aki szintén felprobált egyett meg örvendezett hogy milyen jó volt  Meglepődött ugyhogy én maradok a hagyományos és kényelmes túracipöknél  Mosolyog .
Naplózva
Aladár

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Válasz #71 Dátum: 2009. 07. 18. 21:45:27 Szo »

Tisztelt fogyasztóvédelem,tisztelt spóruljárt társaim !

Az esetem egyszerű :
Három hónap használat utánn az MBT cipőm szenzora kezdett szétmálni.
Beadtam javitásra,kb három hét múlva ki is javitották,és ráadásul precizenn !
A bibi akkor kezdődött amikor a cipőm átvétele előtt kértem a megjavitott cipőm átvételétől számitott garanciális időtartamát. Tájékoztattak,hogy ijen nincs,és csakis a visszamardt kb 2 hónap amire ők vállalkoztak,csakis ennyi a garanciális idő.
Ennek következtében nemvettem átt a méregdrága,és megjavitott cipőm.
Kérdem önöktől,kérdem tőletek helyesen tettem e ezt ?
Irtam a javitóknak,irtam a forgalmazó központnak,a válasz egyenlő a nullával !
Igaz a javitók felhivták a figyelmem,hogy a munkájuk utánn nincs garancia !
Vagyis ezzel bizonytalanná tettek engem,és a megjavitott terméket is !Ennek következtében kértem a cipőm újabb gyártmány kicserélésére,ha ez nem működik,kértem vissza a cipőm árát.
Innentől nagy a csend,mindenesetre minden hétfőn elküldöm a kérésem részükre,hátha megsajnálnak engem,mint félnyomorék leszázalékolt rokkantnyugdijast,és hajlandóak lesznek a barátaimtól kölcsönkért Ft okat visszafizetni !!??
Erre kérném a fogyasztóvédelmi hatóságot is,hogy nyomástgyakoroljon eme komoj kereskedő cég tevékenységére. Eladták a bóvlit,eledták a polconn elöregedett terméket !!

A kereskedő állitotta,hogy ő már öt éve hordja,és az ő cipője nem romlott el,nem málott szétt !!
Kérek a kijavitott cipőmre 5év garanciát,és ha ezt megadják áttveszem a cipőm , külömben nem !!
Naplózva
hellboy
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20.304


A fórum ördöge


WWW
« Válasz #72 Dátum: 2009. 07. 19. 07:45:00 V »

két dolgot leszögezek gyorsan:

-nem tudom, hogy vállalnak e az mbt cipőkre jótállást
-cipőkre nem kötelező jótállást vállalni

tehát, ha nem vállaltak, akkor csak annyival hosszabbodik a szavatossági ideje, míg javítás alatt volt, tehát azzal a 3 héttel amit mondtál. leírásodból azt szűröm le, hogy nincs rá jótállás.  ha a javítással eredeti állapotba hozták vissza, akkor nincs jogod sem új cipőért rinyálni, vagy kp-t visszakérni. utóbbira csak akkor van lehetőség, ha se javítani, se cserélni nem tudja a kereskedő. azt meg egyenesen felejtsd el, hogy te jogszabályon felüli dolgot követeljél... 5 év garanciát... röhejes kicsit.

ha jegyzőkönyvezték is az esetet, akkor azt kell mondjam elég korrekt volt a kereskedő, de talán jobb kifejezés az hogy jogkövető volt a magatartása amit sajnos azt kell mondjam örvendetes dolog...

javított munka után akkor van kötelező "garanciavállalás" ha a javítás értéke meghaladta a 20e huf-ot. mivel a te eseted nem fizetős volt, így nem is jöhet szóba a jogszabály ezen része...

én a helyedben megbarátkoznék a gondolattal, hogy többet kérek, mint amennyire a jog "felhatalmaz" engem... ne vedd sértésnek, de ha tényleg így volt minden ahogy leírtad, akkor csak neked nem teszik az eljárás... Kacsint

a dolog annyiban változhat ha vállaltak rá jótállást, hogy annak teljes ideje alatt a bizonyítás terhe az övék, de a jótállási ideje, ugyanúgy csak annyival növekszik, amíg "szervizelés" alatt volt... jótállási/szavatossági idő csak akkor indul újra a kompletten az egész ki van cserélve...
« Utoljára szerkesztve: 2009. 07. 19. 07:46:52 V írta hellboy » Naplózva

"Hiszek benne, hogy az emberek alapvetően jóindulatúak, de azt is tudom, milyen könnyű befolyásolni őket az előítéletek, a gondolkodás módszeres torzítása, az ésszerűsítési kényszer, a "mi jobban tudjuk" -féle elméletek által."         -         "Mindenki tudja, hogy mit kell tenni. Kivéve engem."
Aladár

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Válasz #73 Dátum: 2009. 07. 19. 12:56:16 V »

Szeva hellboy

Kössz,hogy felfigyeltél a beirásomra.
Igazat beszélhetsz,már csak azért is,mert úgyérzem értessz,vagy járatosabb vagy e dolgokban,mint én,másrészt ők is mondták hogy a kb 1 hónap nemtartozik bele a garancia időbe,és igy még kb 3 hónap az ingyenes garancia időm futamideje. Úgyhogy hétfőnn megyek egyébként is a városba,és bemegyek kiváltani a cipőm.Csak az az egy vigasztal,hogy tán csak nem elöregedett szenzort szereltek be,igy talánn tovább fogja birni mint 3 hónap !!?? Csak egy dolog motoszkált a fejembe : A kijavitott cipő mért nem élvezheti a 6 hónap garanciát ? Vagy mert ők tudják,hogy ennek igy se úgyse lessz hosszú élettartama,vagy őket csak a komoj eladási ár érdekli,és innentől kezdve tojnak az ügyfél fejére !!??
A legnagyobb hiba ebbe ott mutatkozik,hogy az ember a SOK ft-jáért se kaphat tartós ezközt !!!

Még néhány apróság amit elmondanék a guruló funkcióról :
Ez a lényege eme cipőknek,és a puha sarok akár a RYN esetében is,csak jelentéktelen másodlagos dolog !!
Ezvolt a véleménye egy hasonló fórumban egy reumatológusnak,vagy fizioterápiás orvosnak !!
Amikor az MBT-m beadtam javitásra,másnap elindultam egy egyszerű edzőcipőt venni.Sajnos még megközelitőjű holmit se tudtak mutatni !!
Igy aztán kénytelen voltam a RYN egyik példányát megvenni.
Ez egy kicsit keményebb járású,de innentől kezdve jóval komojabb izommunkát igénylő holmi !!
A fent emlitett orvos véleménye,és a RYN példája idevezetett ::

Vettem egy egyszerű surranót,vettem ipari gumiragasztót,és holnap fogom megrendelni az egyik gumigyártól a leendő "gurulótalpú" cipőm talpát. És magam fogok MBT / RYN cipőt csinálni azért mert rádöbbentem,hogy eme cipő egészségem javát fogja szolgálni.És eme egészségre szükségem van a mindennapi munkám folyamánn is !! És a "méregdrága" cipők nem alkalmasak fizikai munában !!
Úgyhogy netánn a kijavitott MBT-m megint elhiccenik egyszerű útcai gyaloglástól,hát majd én leszek,az aki eme cipőnek a talpát legalább annyi időre tervezi,amig a felsőrész tart !! Vagyis a sarokrészt erősebbre pütykölöm !!

Hát ennyi !! Remélem ezt mások is olvassák,és ezt főként a másoknak ajánlom !!
(bocs,ha hibásann irtam volna a neved hellboy ! )  no problem, majd kijavítom...

Vidám hétkezdést,és mindenkinek jókedvet kivánok a munkahelén !!  Mézga Aladár.
« Utoljára szerkesztve: 2009. 07. 19. 13:12:59 V írta hellboy » Naplózva
hellboy
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20.304


A fórum ördöge


WWW
« Válasz #74 Dátum: 2009. 07. 19. 13:05:34 V »

feleslegesen teszed fel újra a kérdést, leírtam, jogszabály az ami irányt mutat mi kötelező, mi nem, mi adható, stb. olvasgasd a jogszabályokatz a jogaim s lehetőségeim topic-ban, hogy legközelebb tudatosabb légy, s ne követelj ostobaságokat, s ne háborodj fel olyanokon, ami jogszerű... Kacsint

amúgy én egy szóval sem mondtam, hogy nem tartozna bele a szavatossági időbe a javítás alatt eltelt idő... pont az ellenkezőjét...
« Utoljára szerkesztve: 2009. 07. 19. 13:08:19 V írta hellboy » Naplózva

"Hiszek benne, hogy az emberek alapvetően jóindulatúak, de azt is tudom, milyen könnyű befolyásolni őket az előítéletek, a gondolkodás módszeres torzítása, az ésszerűsítési kényszer, a "mi jobban tudjuk" -féle elméletek által."         -         "Mindenki tudja, hogy mit kell tenni. Kivéve engem."
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Impresszum | Linkek
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!