Fogyasztóvédelmi Fórum
2014. 11. 29. 06:53:09 Szo // *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Íme a megújulás kezdete! (bővebben: www.panaszfal.com)
Bányai Péter Mihály
 
   Főoldal   Súgó Keresés Naptár Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: HTC szervíz - jótállás  (Megtekintve 7654 alkalommal)
Gábor88

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Dátum: 2010. 06. 02. 15:10:24 Sze »

Sziasztok!

2010. januárban vásároltam egy HTC pda-mobiltelefont a Pannonnál (Telenor Bibiii). Három héttel ezelőtt a telefonom meghibásodott, nem lehetett vele mit kezdeni, használata lehetetlen volt, ezért bevittem a vásárlás helyére, ahol a jótállási jegy alapján jegyzőkönyv készült és elküldték kijavításra. Ennek pontosan 21 napja, holott az ügyintéző (?) két hetet ígért.
Bár a jogszabályok szerint a kereskedőnek  törekednie kell a legfeljebb 15 napon belüli javításra, ma is azt az információt kaptam érdeklődésemre, hogy 30 nap áll rendelkezésükre. Közöltem velük, hogy ha van egy előfizetésem (történetesen náluk), akkor ez a szervíz-időtartam véleményük szerint nem meríti-e ki a jelentős kényelmetlenség okozását, amit a jogszabályok szintén olyan feltételként szab meg, mely miatt áttérhetek más szavatossági igényre. Az ügyintéző (?) annyit felelt, hogy ő mindezt elhiszi, de ő 6 éve ott dolgozik, és akkor is 30 napos a szervíz-időtartam.
Ezt követően kértem egy elérhetőséget az illetékes szervízhez, amit a hölgy hosszas számítógép-böngészés és legalább 10 perces telefonálgatás után sem tudott megadni.

Ez a második esetem, hogy sikertelen a 15 napon belüli javításra törekvés, és a jelentős kényelmetlenségemet sem veszik figyelembe. Kérdésem az lenne, hogy akkor mégis mire hivatkozva kérhetném a vételár visszafizetését (szerződéstől való elállás), és végül is min alapszik a 30 napos határidő, ha jogszabályban ilyen nem szerepel? Ezek szerint maguktól is kitűzhetnek egy intervallumot, amit aztán sehol nem tesznek közzé, csak ők tudnak róla?

Nem akartam a hölggyel hosszas vitába keveredni, mivel ilyenkor a kereskedő mindig autoritatíve lép fel a fogyasztóval, és a fogyasztót nézi kvázi hülyének, de most már szeretném visszakapni a telefonom, vagy a vételárát, és nem pedig végtelen szócsatákat vívni az ügyintézőkkel. Az választ, a tanácsokat és az ötleteket előre is köszönöm!
Naplózva
hellboy
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20.304


A fórum ördöge


WWW
« Válasz #1 Dátum: 2010. 06. 02. 15:19:51 Sze »

elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhetsz, majd utána a vételárat vissza, ha nem valósul meg az előbbi kettőből valamelyik. áttérhetsz egyik választott jogodról a másikra is, ha a kötelezett magatartása erre okot ad pl.

30 napos határidő már nem létezik, s 2003-ig is csak feltételes módban létezett, de ebbe most ne merüljünk bele... én azt nem értem, hoyg ha szolgáltatótól vetted, akkor hogy a pékbe nem adtak neked addig cseretelefon, mert a T, és a voda is, de eddigi úőgy tudtam a pannon is adott... ha viszont adott volna akkor a jelentős kényelmetlenséget is kukázhatod...

amúgy a hibáról mint jelenségről egy szót nem ejtettél, engem érdekelne azis.

minden fogyasztói jogodnak polgári peren keresztül tudsz érvényt szerezni. természetesen ezeket megelőzheti egy BT eljárás is, de annak határozata egyik félre sem kötelező érvényű magár nézve ha nyilatkozik róla előre. emellett bejelentést is tudsz tenni a területileg illetékes NFH-nál, ahol kérheted az ügy kivizsgálását a fogyasztói jogaid vélt korlátozása végett. természetesen a fogyvédelem nem az új, vagy javított telódért, vagy a pénzedért fog kardoskodni, hanem a jogszabályi vétségeket vizslatja, s annak tükrében szankcionál...
Naplózva

"Hiszek benne, hogy az emberek alapvetően jóindulatúak, de azt is tudom, milyen könnyű befolyásolni őket az előítéletek, a gondolkodás módszeres torzítása, az ésszerűsítési kényszer, a "mi jobban tudjuk" -féle elméletek által."         -         "Mindenki tudja, hogy mit kell tenni. Kivéve engem."
Gábor88

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Válasz #2 Dátum: 2010. 06. 02. 15:41:31 Sze »

A telefonom kijelzője - rendeltetésszerű  használat után - egyik percről a másikra elsötétedett, minden világítás felkapcsolt, rezgett és nem lehetett kikapcsolni (csak az aku kivételével). Pár perccel azelőtt, hogy ez bekövetkezett, még telefonáltam, tehát semmi rendkívüli nem történt vele.

Az egyik honlapon azt olvastam, hogy a szolgáltató már nem köteles cserekészüléket adni (valószínűleg ezért nem is kaptam, vagy esetleg azért, mert független telefon volt).

Azért ez a 30 napos dolog elég bosszantó, minekután másodszor vágják az arcomba (előző esetben még egy lapot is mutogattak nekem), de nem értem, hogy mi ennek a 30 napnak az alapja. Valamiféle belső szabályzat lenne? (Bár akkor előre közölniük kellett volna velem...)

Az NFH annyit mondott, hogy nem tudják kötelezni a Pannont a 15 (30?) nap betartására, és nem mutattak hajlandóságot, hogy az ügyet kivizsgálják.

Így akkor most a következő lépés az lenne, hogy legközelebb beírok a VK-be, és újfent várok (meg se tippelem meddig), hogy valaki kivizsgálja a panaszomat, és "engedélyezik-e", hogy elálljak a szerződéstől? Esetleg említsem meg az ügyintézőnek a BT-t (hátha így hajlandóságot mutat együttműködésre és ügyintézésre)?
Naplózva
hellboy
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20.304


A fórum ördöge


WWW
« Válasz #3 Dátum: 2010. 06. 02. 15:51:19 Sze »

a hiba vagy panel, vagy átvezetőfólia, vagy szoftver, vagy utóbbi kettő kombinációja...

cserekészüléket 2003 óta nem kötelező adni. de a szolgáltatók szoktak, nekem legalábbis ez a tapasztalatom. azt nem mondtam, hogy kötelező is...

lehet belső szabályzat, hogy annyi idő alatt meg kell lennie. az msi-nek is van egy ilyen, ha addig a szerviz nem jár eredménnyel, akkor csereutalványt állítanak ki rá...

az NFH köteles kivizsgálni amennyiben tértivevényes levélben bejelented panaszodat, s a kivizsgálást kéred, nem hajlandóság kell hozzá, hanem kötelezettségük.

a vk-s bejegyzésre 30 napon belüli érdemi válaszadási kötelezettség van a kereskedelmi egység részéről, érdemes megtenni, mert ha nem válaszolnak azis jogszabályi vétség.
Naplózva

"Hiszek benne, hogy az emberek alapvetően jóindulatúak, de azt is tudom, milyen könnyű befolyásolni őket az előítéletek, a gondolkodás módszeres torzítása, az ésszerűsítési kényszer, a "mi jobban tudjuk" -féle elméletek által."         -         "Mindenki tudja, hogy mit kell tenni. Kivéve engem."
Gábor88

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Válasz #4 Dátum: 2010. 06. 05. 16:40:54 Szo »

Van ám némi fejlemény: ma bementem, hogy újra érdeklődjek a szervíz elérhetősége iránt, mivel a hölgy nem hívott fel, ahogy ígérte. Továbbra sem tudtak semmit mondani, ezért kértem a VK-t, minek hatására a fiatalember elég érdekes előadást tartott nekem. Előadta, hogy mivel független telefont vettem náluk, ezért nekem kellett volna szervizeltetnem, mivel ők erre nem kötelesek (!), hisz semmi köze a Pannonhoz és az előfizetéshez, és hogy csak a szervíz "jófejsége" volt, hogy bevette tőlük a telefont. Kérdeztem, hogy mégis akkor kitől vettem a telefont, ha nem a Pannontól, és akkor valami kft-t emlegetett. Kértem, hogy akkor ennek a kétes kft-nek a vásárlók könyvét adja elő, viszont erre már az volt a válasz, hogy csak egy VK van. Végül is beírtam a panaszom a vásárlók könyvébe, hogy másik jótállási igényemet kívánom érvényesíteni, és kérem a vételár visszafizetését.

Szerintetek ez rendjén van, hogy a Pannon forgalmaz egy független telefont, amit ha visszaviszel szervízelni, akkor elveszik a rendszerben? Nincs meg a szervíz elérhetősége, holott a szervíz azt mondta, hogy nem volt kötelessége a kereskedőnek beadnia a telefont, ez a fogyasztó dolga? Akkor mégis hol lehet a telefonom május 12-től? Lehet, hogy nekem kellett volna türelmesebbnek lennem, de előfizetésem van, elég fontos számomra, hogy telefonálhassak, és most egy kölcsön készüléket használok, amit értelem szerűen vissza kell adnom, és nem a Pannon kérte kölcsön nekem, hanem én, és ez bárhogy is vesszük kellemetlenséget okozhat.

A fiatalember azt mondta, hogy válaszolni fognak a VK-s bejegyzésre, de szerinte ez semmit nem fog meggyorsítani vagy megoldani...
Naplózva
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Impresszum | Linkek
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!