Fogyasztóvédelmi Fórum
2018. 02. 23. 01:21:06 P // *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: HIRDETÉSSZERVEZŐKET KERES A hamarosan ismét megjelenő  Ország-világ Magazin  ÉS HONLAP-CSALÁDJA: panaszfal.hu; civilia.hu; orszag-vilag.hu;
letkerdesonline.hu
Jelentkezés rövid fényképes bemutatkozólevéllel:    pbanyai@gmail.com
 
   Főoldal   Súgó Keresés Naptár Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Webáruház nyitása - elállási jog  (Megtekintve 11725 alkalommal)
gery555

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



« Dátum: 2012. 07. 20. 13:11:34 P »

Üdvözletem!

Webáruház nyitásán gondolkodom (kereskedő vagyok), de ami az egésztől eltántorít az az elállási jog egyes pontjai, ezekről szeretném kikérni a tisztelt fórumozók, hozzáértők véleményét.

1; Vissza kell-e fizetnem a szállítási díjat a vásárlónak, ha a szállítási díjat nem tüntetem fel a számlán, mivel a szállításról számlát sem tudok adni, az a postán keresztül történne.

2; Ha szemmel láthatóan használt, használva volt a termék (pl. vágókorong, amely újként már ez esetben nem értékesíthető, hiszen kopik) visszautasíthatom-e a vásárló elállási jogát?

3; Miért nem követelhetem meg, hogy a termék eredeti csomagolását is juttassa vissza? Mivel enélkül nem tudom újra értékesíteni a terméket.

Válaszukat előre is köszönöm!
Naplózva
Vegas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


« Válasz #1 Dátum: 2012. 07. 20. 16:55:53 P »

1. A szállítás költsége mindenféleképpen a vevőt terheli, azt visszafizetni nem kell, csak a termék árát.
2. Nagyon sok termék van, amelyre nem érvényes a jogszabály (pl. használat során erősen kopó dolgok), szerintem egy vágókorong bőven ide tartozik.
3. Mert a jogszabály nem írja elő.
Tessék rendes boltot üzemeltetni, és nem kell foglalkozni a 8 napos dologgal. Ja, hogy webboltot üzemeltetni olcsóbb? De sajnos ennek ez a velejárója.
Ennyi.
Naplózva
rage77
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21.733


Fórum beleugató


« Válasz #2 Dátum: 2012. 07. 20. 17:01:58 P »

1. A szállítás költsége mindenféleképpen a vevőt terheli, azt visszafizetni nem kell, csak a termék árát.
2. Nagyon sok termék van, amelyre nem érvényes a jogszabály (pl. használat során erősen kopó dolgok), szerintem egy vágókorong bőven ide tartozik.
3. Mert a jogszabály nem írja elő.
Tessék rendes boltot üzemeltetni, és nem kell foglalkozni a 8 napos dologgal. Ja, hogy webboltot üzemeltetni olcsóbb? De sajnos ennek ez a velejárója.
Ennyi.

Ezeket honnan szedted? Csak mert a dolgok nagy része marhaság...
Naplózva

rage77
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21.733


Fórum beleugató


« Válasz #3 Dátum: 2012. 07. 20. 17:13:12 P »

Üdvözletem!

Webáruház nyitásán gondolkodom (kereskedő vagyok), de ami az egésztől eltántorít az az elállási jog egyes pontjai, ezekről szeretném kikérni a tisztelt fórumozók, hozzáértők véleményét.

1; Vissza kell-e fizetnem a szállítási díjat a vásárlónak, ha a szállítási díjat nem tüntetem fel a számlán, mivel a szállításról számlát sem tudok adni, az a postán keresztül történne.

2; Ha szemmel láthatóan használt, használva volt a termék (pl. vágókorong, amely újként már ez esetben nem értékesíthető, hiszen kopik) visszautasíthatom-e a vásárló elállási jogát?

3; Miért nem követelhetem meg, hogy a termék eredeti csomagolását is juttassa vissza? Mivel enélkül nem tudom újra értékesíteni a terméket.

Válaszukat előre is köszönöm!

Itt a jogszabály: http://www.panaszfal.hu/index.php/topic,524.0.html

A 4.§-tól taglalja, hogy mikor mit kell visszafizetned. (5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. - A postaköltséget ki állta? A vevő, vagy te? A terméket ingyenes házhozszállítással adod, vagy pedig benne van a szerződésben, hogy személyes átvételnél x Ft, házhozszállítással y Ft?
A fogyasztó elállási jogát semmi esetben sem utasíthatod el, amennyiben a jogszabály nem teszi azok közé a kivételek közé, amelyek esetén az elállási jog nem alkalmazható. Ezek: folyóirat, hírlap, szerencsejáték-szerződés, CD, DVD - ha a fogyasztó felbontotta -, olyan dolog, ami a fogyasztóra lett szabva, az ő egyedi megrendelése, kívánsága alapján készült, bizonyos szolgáltatások, illetve olyasmi, aminek ára a pénzpiac mozgásától függ (ha valaki erre mond egy példát, megköszönöm, de gyanítom, hogy adott esetben, ha valaki erre hivatkozna, arról a bíróság döntene később). A vágókorong nem tartozik ezek közé. A rendeltetésszerű használatból okozó kopást, stb.-t pedig nem követelheted a fogyasztón (amúgy én egy ilyesmi terméket, főleg a pár száz Ft-osakat nem értékesíteném webshopon keresztül, de nyilván ez a te döntésed).
Naplózva

gery555

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



« Válasz #4 Dátum: 2012. 07. 20. 17:20:36 P »

(amúgy én egy ilyesmi terméket, főleg a pár száz Ft-osakat nem értékesíteném webshopon keresztül, de nyilván ez a te döntésed).
a működő bolt megvan, szóval lényegébe nem kerül semmibe sem a webbolt megnyitása, csak nem értem, hogy miért kell ilyenkor ennyit nyelnie az eladónak (ha pl a felét elhasználja a vágókorongnak, akkor miért kell visszavennem a használt, eladhatatlan terméket - mert ha nem volt használva, akkor OK visszaveszem szó nélkül. Mert ki kell próbálnia, hogy vág-e? Nevetséges ez az egész szabályozás)
Naplózva
rage77
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21.733


Fórum beleugató


« Válasz #5 Dátum: 2012. 07. 20. 17:31:36 P »

A szabályozás alapvetően jó, hiszen te, mint eladó állítottál valamit egy adott termékről, ami vagy 100%-ig fedi a valóságot, vagy nem. De még ha 100%-ig fedi is a valóságot, a vevő nem tudta kézbe venni, megforgatni, megnyalogatni, megszagolgatni a terméket mielőtt megvette volna, és lehet, hogy ténylegesen nem is felel meg az igényeinek, nem tudja azt, amit ő szeretett volna, stb. És akkor a helyzet az, hogy te eladtál neki valamit, amit nem, vagy nem úgy akart, nála van egy termék, amit nem tud használni, nálad meg a pénze (amit te pedig tudsz használni). Még egy vágókorongnál is fennállhat az az eset, amikor a tájékoztatás olyan szinten hiányos, hogy nem derül ki, hogy a vevő az adott alkalmazásra tényleg tudja-e használni.
Naplózva

gery555

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



« Válasz #6 Dátum: 2012. 07. 20. 18:13:56 P »

ha egy bevásárlóközpontban veszi, az mitől más? OK, hogy ott megnyalogathatja, de kipróbálni ott sem próbálhatja ki, pláne nem viheti azt vissza, ha nincs meg az eredeti csomagolása, vagy vágott vele, tehát eladhatatlan... Én ezt ezért nem értem. Mert nincs az elállási joggal gondom, ha azt nem használta, vagy ha használta is azt, de valóban csak kipróbálás miatt használta (és nem elhasználta).

A vásárlókat védi a jog a csaló kereskedőktől, de a kereskedőket miért nem védi az olyan vásárlóktól, aki csak azért vesz meg valamit, mert gyorsan meg kell csinálnia vele valamit és azután visszaküldi, mert  joga van
(esetleg nem áll fent a szándékos megkárosítás?)
Naplózva
asdf
TF2 Tagok
Aktív Fórumozó
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5.836


« Válasz #7 Dátum: 2012. 07. 20. 19:03:20 P »

En sem kulonosebben ertek egyet a szabalyozassal magaval, meg ha megertem is az okokat, ami mogottel all. Ugy gondolom, jelen szabalyozasi kornyezetben ket ember nyit kishazankban webaruhazat: aki hulye, meg aki nem tartja majd be a szabalyokat.
De azt hozzateszem, nagyon szivesen megismernem a szamokat kulonbozo meretu webshopok tekinteteben, hogy mi az elofordulasi arany visszakuldesben -mind ertekben, mind darabszamban-, meg mondjuk az is teny, hogy webshop eseten nem jelentkeznek olyan karok, amik fizikai bolt eseten (lopas, tores, valamint keszleten sem feltetlenul kell tartani mindent), ergo amit fizikai boltnal ezen bukna el az ember, webshopnal meg azon, aztan az is lehet, hogy pont egalra jon ki. Mosolyog
Naplózva
Vegas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


« Válasz #8 Dátum: 2012. 07. 20. 19:16:22 P »

1. A szállítás költsége mindenféleképpen a vevőt terheli, azt visszafizetni nem kell, csak a termék árát.
2. Nagyon sok termék van, amelyre nem érvényes a jogszabály (pl. használat során erősen kopó dolgok), szerintem egy vágókorong bőven ide tartozik.
3. Mert a jogszabály nem írja elő.
Tessék rendes boltot üzemeltetni, és nem kell foglalkozni a 8 napos dologgal. Ja, hogy webboltot üzemeltetni olcsóbb? De sajnos ennek ez a velejárója.
Ennyi.

Ezeket honnan szedted? Csak mert a dolgok nagy része marhaság...
Miért is?
Ha pl. rendelek egy drága díszgyertyát, félig elégetem és 8 napon belül visszaviszem hogy nem tetszik, akkor visszafizetik az árát? Szerintem nem.
Igenis nagyon sok termék van, amelyekre nem érvényes a távollévők közötti szerződésről rendelkező jogszabály.
Naplózva
rage77
Global Moderator
Aktív Fórumozó
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21.733


Fórum beleugató


« Válasz #9 Dátum: 2012. 07. 20. 19:36:16 P »

1. A szállítás költsége mindenféleképpen a vevőt terheli, azt visszafizetni nem kell, csak a termék árát.
2. Nagyon sok termék van, amelyre nem érvényes a jogszabály (pl. használat során erősen kopó dolgok), szerintem egy vágókorong bőven ide tartozik.
3. Mert a jogszabály nem írja elő.
Tessék rendes boltot üzemeltetni, és nem kell foglalkozni a 8 napos dologgal. Ja, hogy webboltot üzemeltetni olcsóbb? De sajnos ennek ez a velejárója.
Ennyi.

Ezeket honnan szedted? Csak mert a dolgok nagy része marhaság...
Miért is?
Ha pl. rendelek egy drága díszgyertyát, félig elégetem és 8 napon belül visszaviszem hogy nem tetszik, akkor visszafizetik az árát? Szerintem nem.
Igenis nagyon sok termék van, amelyekre nem érvényes a távollévők közötti szerződésről rendelkező jogszabály.

Igen, benne vannak a kivételekben (amiket javarészt fel is soroltam). Sem a díszgyertya, sem a vágókorong, sem a betonkeverő, sem az ütvefúró, sem a kerékpár nem tartozik a kivételek közé.
« Utoljára szerkesztve: 2012. 07. 20. 19:39:09 P írta rage77 » Naplózva

Csaba_20
Tudatos Fogyasztó
Aktív Fórumozó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5.323


« Válasz #10 Dátum: 2012. 07. 20. 20:56:16 P »

aminek ára a pénzpiac mozgásától függ (ha valaki erre mond egy példát, megköszönöm, de gyanítom, hogy adott esetben, ha valaki erre hivatkozna, arról a bíróság döntene később).

Tipikusan a nemesfémekből készült ékszereket szokták ilyenkor emlegetni, vagy a háztartási tüzelőolajat, olajszármazékokat stb. A Mistral annak idején arra hivatkozott, hogy EUR-ban vásárolja a termékeket és a beszerzési ár az EUR/HUF árfolyamváltozásait ő nem befolyásolhatja és ezért nem lehet elállni a termékektől. Na ez az a tipikus dolog, amivel nem lehet takarózni.

Közben megtaláltam az NFH forrást is: http://www.nfh.hu/hasznos/internetes/elallasi_hianya.html

Itt is az általam írtakat említik, még az is lehet, hogy innen maradt meg bennem az infó. Nevet Rémlik még, hogy valaki mondta az értékpapírokat is, ami tipikusan ide tartozik. De ennek az infónak ezek szerint más a forrása. Kacsint Jah, meg van benne pár ide vágó adat is az elállással kapcsolatban. Vigyorog
« Utoljára szerkesztve: 2012. 07. 20. 21:00:06 P írta Csaba_20 » Naplózva
Vegas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


« Válasz #11 Dátum: 2012. 07. 20. 21:02:28 P »

1. A szállítás költsége mindenféleképpen a vevőt terheli, azt visszafizetni nem kell, csak a termék árát.
2. Nagyon sok termék van, amelyre nem érvényes a jogszabály (pl. használat során erősen kopó dolgok), szerintem egy vágókorong bőven ide tartozik.
3. Mert a jogszabály nem írja elő.
Tessék rendes boltot üzemeltetni, és nem kell foglalkozni a 8 napos dologgal. Ja, hogy webboltot üzemeltetni olcsóbb? De sajnos ennek ez a velejárója.
Ennyi.

Ezeket honnan szedted? Csak mert a dolgok nagy része marhaság...
Miért is?
Ha pl. rendelek egy drága díszgyertyát, félig elégetem és 8 napon belül visszaviszem hogy nem tetszik, akkor visszafizetik az árát? Szerintem nem.
Igenis nagyon sok termék van, amelyekre nem érvényes a távollévők közötti szerződésről rendelkező jogszabály.

Igen, benne vannak a kivételekben (amiket javarészt fel is soroltam). Sem a díszgyertya, sem a vágókorong, sem a betonkeverő, sem az ütvefúró, sem a kerékpár nem tartozik a kivételek közé.
Akkor ha félig elégetett gyertyát visszaviszek, akkor tényleg visszafizetik az árát? És nem hivatkozhatnak a nem rendeltetésszerű használatra, mert a gyertyának pont ez a rendeltetése...
Ezt tényleg nem értem...
Naplózva
gery555

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



« Válasz #12 Dátum: 2012. 07. 21. 07:24:01 Szo »

azt hallottam, hogy az elállási jog 14 munkanapra fog bővülni és a szállítási díjat is vissza kellesz fizetnie az eladónak.
Ez esetben én elállok a webáruház nyitásától és inkább belőlük fogok élni Mosolyog Azaz házfelújítás esetén nem kell bérelni állványt, hanem veszek egyet. Hm.. jön az olimpia: beszerzek addigra egy 3d tévét, lehet, hogy azt is meg kellene tapasztalni, hogy milyen egy iphone-nal szaladgálni és ne feledkezzek el a meghívásos eseményekről, ahova mostantól csak is legdrágább Armani öltönyökben fogok megjelenni, krokodil bőr cipőben és ha már az eléggé lestrapált fűnyíróm végleg beadja a kulcsot, akkor a két hetente történő fűnyíráshoz is "bérelek" majd egyet, de az is lehet, hogy váltok traktoros fűnyíróra. Ja és persze az általam oly közkedvelt porszívózásról is leszokom, ugyanis ezentúl robot porszívó fog futkorászni a házban.

Még mielőtt valaki ezek miatt megszólna, hozzáteszem, hogy tudatos vásárló vagyok és élek a törvény adta jogommal.

(de még jobbat is tudok: futárcéget indítok, így a visszaszállítás sem lesz túl sok plusz kiadás)
« Utoljára szerkesztve: 2012. 07. 21. 09:41:40 Szo írta rage77 » Naplózva
gmkiev
TF2 Tagok
Aktív Fórumozó
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9.543



« Válasz #13 Dátum: 2012. 07. 21. 08:18:31 Szo »


Még mielőtt valaki ezek miatt megszólna, hozzáteszem, hogy tudatos vásárló vagyok és élek a törvény adta jogommal.

(de még jobbat is tudok: futárcéget indítok, így a visszaszállítás sem lesz túl sok plusz kiadás)
Na látod milyen f@sz@ gyerek vagy azonnal te is! Mihelyt arról van szó, hogy tessék tisztességesen kereskedni, azonnal átállassz a "tudtos ügyefogyi" oldalra! Megnyugtatlak utálom a Web áruházakat, bár mi is üzemeltetünk egyet.
De!!! Csak, vagy én, viszem a cuccot, vagy átveheti a fogyi a boltban.
Mellesleg most van folyamatban egy ügyem, ahol a fogyi a gyár mellett lakik, osz a pics@ból vásárol neten. Most meg reklamál. Megírtam néki kűldeje vissza oszt jónapot, mert én mint szervizes ki nem cserélem néki az fux!

A gondolatot moszerint a 8-15 nap akár ingyenes kölcsönzési idő is lehet, (mert ilyen magadfajta azért van bőven) én is felvetettem már évekkel ezelőtt!
Nincs új a nap alatt ezek szerint.
Naplózva
gery555

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



« Válasz #14 Dátum: 2012. 07. 21. 08:47:02 Szo »

pont ezek miatt nem nyitok webáruházat, mert félek, hogy kisemmiznek a törvény adta jogukkal (a lopásra azért oda lehet figyelni egy boltban).

Az előző hsz-emben csak szerettem volna felhívni a figyelmet a kedves törvényalkotóknak, hogy milyen lehetőséget adnak a vásárlók kezébe. Hülye törvény vonzza a hülyéket, nem kell még kis kapu sem.

(egy másik ezzel a témával foglalkozó fórumon valaki ezt írta, ezzel magyarázta az elállási jogot: ha autóval autópályán lehet menni 130km/h-val, akkor miért ne menne annyival? Teljesen legális, törvényszerű...)
Naplózva
Oldalak: [1] 2   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Impresszum | Linkek
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!