Fogyasztóvédelmi Fórum
2018. 05. 21. 17:38:20 H // *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: HIRDETÉSSZERVEZŐKET KERES A hamarosan ismét megjelenő  Ország-világ Magazin  ÉS HONLAP-CSALÁDJA: panaszfal.hu; civilia.hu; orszag-vilag.hu;
letkerdesonline.hu
Jelentkezés rövid fényképes bemutatkozólevéllel:    pbanyai@gmail.com
 
   Főoldal   Súgó Keresés Naptár Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MSI garanciás videókártya  (Megtekintve 24304 alkalommal)
sanymano

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Dátum: 2013. 07. 22. 13:52:29 H »

Sziasztok!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy a múlthét kedden garanciával visszavittem egy MSI videokártyát. Azt mondták, hogy majd hívnak, de eddig még semmi.
Ma érdeklődtem személyesen a boltban, azt mondta az eladó, hogy még nem tesztelték le, hogy valóban rossz -e. Majd hívnak ...
Lehet én vagyok a türelmetlen, de eddig még semmi.
Mennyi az idő mialatt a tesztelést el kell végezniük?
Naplózva
Végvári Attila József

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 337


WWW
« Válasz #1 Dátum: 2013. 07. 22. 14:31:01 H »

A törvény úgy fogalmaz, hogy lehetőség szerint törekedni kell a termék 15 napon belüli ki javítására. Nem kötelező a 15 nap, csak törekedni kell.  Vigyorog Így lehet akár 1500 nap a jaítási határ idő. Nevet Ami még fontos az hogy a törvény nem írja le, hogy ez a 15 nap az 15 naptári nap, vagy 15 munka nap. Mert gyakorlatilag ez sem mindegy. A 15 naptári napba bele tartozik a szombat, vasárnap, és ünnep napok és a munkaszüneti napok is, sőt az olyan napok is amikor nem üzemel a szervíz, + a munka napok. Ellenben a 15 munka nap esetén, csak a munka napok avnnak benne. Tehát a törvényi megfogalmazás, ilyen formában túl lazán kezeli ezt a javítási határidőt. Mert mint írtam is a 15 nap esetében törekedni kell,  Hááát de a törekedni nem egyenlő a kötelezővel. Hááát Remélem értető, úgye? A tesztelés ideje meg nincs meg hattárzva törvényileg.
« Utoljára szerkesztve: 2013. 07. 22. 14:33:18 H írta Végvári Attila József » Naplózva

sanymano

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #2 Dátum: 2013. 07. 22. 17:13:28 H »

Köszönöm.
Akkor várok, egyszer majdcsak kicserélik vagy megjavítják.   Hááát
Naplózva
Vegas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


« Válasz #3 Dátum: 2013. 07. 22. 19:43:33 H »

A törvény úgy fogalmaz, hogy lehetőség szerint törekedni kell a termék 15 napon belüli ki javítására. Nem kötelező a 15 nap, csak törekedni kell.  Vigyorog Így lehet akár 1500 nap a jaítási határ idő. Nevet Ami még fontos az hogy a törvény nem írja le, hogy ez a 15 nap az 15 naptári nap, vagy 15 munka nap. Mert gyakorlatilag ez sem mindegy. A 15 naptári napba bele tartozik a szombat, vasárnap, és ünnep napok és a munkaszüneti napok is, sőt az olyan napok is amikor nem üzemel a szervíz, + a munka napok. Ellenben a 15 munka nap esetén, csak a munka napok avnnak benne. Tehát a törvényi megfogalmazás, ilyen formában túl lazán kezeli ezt a javítási határidőt. Mert mint írtam is a 15 nap esetében törekedni kell,  Hááát de a törekedni nem egyenlő a kötelezővel. Hááát Remélem értető, úgye? A tesztelés ideje meg nincs meg hattárzva törvényileg.
Nem kezeli lazán.
Ahol simán "nap"-ot írnak, az naptári nap. Ha munkanapról van szó egy jogszabályban, akkor azt "munkanap"-nak írják.
Naplózva
kovacs1
Moderátor
Aktív Fórumozó
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2.326


.


« Válasz #4 Dátum: 2013. 07. 22. 21:52:20 H »

Igen valóban a 15 napra kell törekedni, viszont nem lehet jelentős kényelmetlenséget okozni a fogyasztónak.

http://www.panaszfal.hu/index.php/topic,26.0.html
« Utoljára szerkesztve: 2013. 07. 22. 21:56:24 H írta kovacs1 » Naplózva

A szolgáltató van a fogyasztóért, még akkor is, ha ez tartalmaz néha kiszolgáltatottságot. A kiszolgáltatottság csak pozitív erkölcsi feltételek megteremtésével csökkenthető.
sanymano

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Válasz #5 Dátum: 2013. 08. 07. 14:19:33 Sze »

Jó napot!

Még sajnos mindig nincs videókártyám. A boltban azt mondták, hogy még tesztelés alatt van, erre nincs törvényi szabályozás. Az mondták legkésőbb augusztus közepére tudnak mondani valamit. Ma van bent 3 hete a kártya. Még nem tudom , hogy megjavítják -e vagy csak kicserélik.Ezt eddig elfogadom.Eddig nincs is gond.

De ...
Mivel ezt a videokártyát már nem árulják azért azt mondták lehet, hogy teljesen újat hoznak be külföldről . De azt is mondták, hogy a kártya helyett egy használt videokártyát adnak majd.
Jól tudom , hogy ilyen esetben teljesen új kártyát kell adniuk? Nem pedig használtat.
Tudomásom szerint, ha nem tudnak adni olyan terméket ,amely eredetileg volt , akkor a "régi" garanciális termék vételárában ki kell cserélniük egy új , kapható,  tulajdonságaival megegyező videókártyára.

Jól gondolom.

A választ előre köszönöm!



 
Naplózva
benedek2

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


« Válasz #6 Dátum: 2013. 08. 07. 14:56:59 Sze »

Ha nem tudják javítani vagy ugyanolyan újra kicserélni, akkor elállás van a szerződéstől ami pénzvisszafizetést jelent. Te majd eldöntöd, hogy levásárolod-e náluk vagy sem. Tulajdonságaival megegyező más videókártya meg valójában nincs, csak laikusoknak.

Szerk.: Ha ugyanabban az árban jobbat kínálnak fel, akkor persze ne tiltakozz. Mosolyog
« Utoljára szerkesztve: 2013. 08. 07. 15:01:17 Sze írta benedek2 » Naplózva
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006, Simple Machines
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Impresszum | Linkek
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!